۱۱ آبان، ۱۳۸۸

رخصتی ها

یک مورد از تطبیق قانون را خدمت شما عرض کردم و موارد دیگری نیز از قبیل اخذ 15 فیصد مالیات از کردیت یا همان پول پیش پرداخت شرکتهای مخابراتی هستند که نشان دهنده فرهنگ مسئولیت و مکلفیت پذیری دولت و مردم هندوستان را نشان می دهد و خوب است.
ولی یکی از مواردی که چندان خوشایند نیست و مطمئناً از خیلی جهات به نفع روند رشد و توسعه یک کشور نمی باشد، تعطیلات رسمی می باشد که در هندوستان در همین مدت یک ماه اقامت، با چندین روز تعطیلی مواجه شده ایم که نمایان گر زیادبودن آن در این کشور می باشد.
امروز که روز دوشنبه است و قاعدتاً باید ما طبق برنامه قبلی در یک سفر یک هفته ای علمی می رفتیم ولی به خاطری که با رخصتی از قبل پیشبینی نشده مواجه شدیم، یک روز سفر ما به تأخیر افتاد و بناست که فردا عازم شویم و ضمن شنیدن لکچرهای اسادان متبحر و متخصص، به دیدن و تماشای دو سه مرکز تحصیلات عالی و مراکز و بناهای تاریخی مثل تاج محل وغیره نیزبرویم.
نا گفته نماند که تعطیلی امروز به خاطر دیدن قرص کامل ماه یعنی شب چهادره می باشد که در آیین بودائی روز پس از شب چهادره رخصتی رسمی و عمومی می باشد.البته در این رابطه معلومات کافی ندارم ولی فردا در مسیر راه از کسانی که ما را راهنمائی و همراهی می کنند انشاءالله می پرسم و معلومات دقیق تر ارائه خواهم نمود.

۳ نظر:

میران گفت...

سلام
نام ترغی را دیدم ودراین جا آمدم.بارها درآن منطفه آمده ام. امین یار را اگر دیدی سلام برسان.

ج . عطایی گفت...

سلام عبدالرحمان عزیز! نام خدا نسبت به بیست و پنج سال پیش هیچ تغییر نکردی. برایم شماره تلفنت را بده که برایت زنگ بزنم. jafar_attaei@yahoo.com

ناشناس گفت...

ترغی چندان جای هم نیست که آنرا به معرفی گرفتی