۱۵ مرداد، ۱۳۸۸

دو روز کنار هم

روز ها چهار شنبه و پنجشنبه این هفته دوستی بنام نسیم فکرت از کابل تشریف اورده بود و به بهانه ی وبلاگ نویسی همه ژورنالیستان و نویسندگان و قلم دوستان و قلم پروران بامیان را گردهم جمع و چیزهایی را یاد گرفتیم و خندیدیم و علاوه بر نان چاشت یک تفریح چای با کلوچه نیز باهم داشتیم.
گرچند کار های ژورنالیستان آنلاینی از کارکرد قلم می کاهد ولی هرگز اهمیت آن را کم نخواهد کرد. بسیار دوست دارم از آنچه در این دو روز گذشت بنویسم ولی متأسفم که در خاطره نویسی چیزی در چنته ندارم یعنی جیبم خالی و مغزم تهی از این که خاطراتم را بنویسم.
اما در اثنای گفت و گو های دوستانه گفتم خدا را شکر که کاندید نیستیم ور نه امروز در تب وتاب آن توان خندیدن و به سر هم گفتن و کُفتن را نداشتیم.

انتخابات و نگرانی های مردم بامیان

در حالی که تا 29 اسد روز برگزاری دومین دور انتخابات ریاست جمهوری افغانستان فقط 14 روز دیگر باقی است ، مردم بامیان علی رغم وجود امنیت در این ولایت ، نگرانی های خود را نسبت به این روز دارند.
به باور بسیاری از مردم ساکن در بامیان که معتقد اند بامیان امن است ولی تافته جدا بافته از تحولات و حوادثی که در سایر نقاط افغانستان رخ می دهند نیست.
در بامیان رقابت ها نفس گیر انتخاباتی شدت بیشتر گرفته و کاندیدان پیش تاز ریاست جمهوری در این ولایت با راه اندازی کمپاین های پر مصرف و هزینه بردار تب و تاب انتخاباتی را افزایش می دهند.
این در حالی است که 94 نفر کاندیدان احراز پست شورای ولایتی بامیان نیز با استفاده از امکانات دست داشته شان آخرین تلاش و سعی شان را به خرج می دهند تا از رقبای پیشی گرفته و جزء افرادی گردند که به شورای ولایتی بامیان راه پیدا کنند.
نا گفته نماند هستند کاندیدانی که با شعار های خود می خواهند رای را بربایند ولی این شعار تا باور مردم فاصله ها دارند.
منتظر 29 اسد هستیم و هستند.